×

کتاب صوتی تاریک و روون هیمن موکریانی

کتاب صوتی تاریک و روون هیمن موکریانی،تاریک و روون ماموستا هیمن موکریانی - دانلود اشعار ماموستا هیمن - شعر ماموستا هیمن - تاریک و روشن هیمن موکریانی

کتاب صوتی تاریک و روون هیمن موکریانی با لینک مستقیم

ژانر (سبک) :

نام اثر : کتاب صوتی تاریک و روون ماموستا هیمن

تعداد آلبوم ها : 1 فایل زیپ(یکجا)

حجم کل آرشیو : 100 مگابایت

سال انتشار :

خواننده :

کتاب صوتی تاریک و روون هیمن موکریانی :

محمدامین شیخ‌الاسلامی مُکری ملقب به هیمن (به کردی: هێمن Hêmin، به معنی متین) و یا هیمن موکریانی (زادهٔ بهار سال ۱۹۲۱ در مهاباد، درگذشته ۱۶ آوریل ۱۹۸۶ در ارومیه) شاعر، مترجم و نویسنده کرد ایرانی بود.

هیمن پس از یادگیری قران و کتب مقدماتی فارسی و عربی به مهاباد رفت و در مدت چهار سال در خانقاه و مدرسه جد مادریش شیخ یوسف برهان به عنوان طلبه علوم دینی تحصیلات خود را ادامه داد. هیمن تحت تأثیر معلم مدرسه‌ای در کلیجه در نزدیکی ده خود (لاچین مهاباد) به نام ملااحمد فوزی (زاده سلیمانیه و درگذشته در مکری در ۱۹۴۳) از فارسی و سرودن شعر بدان روی گردانده و به شدت به کردی و فولکلور آن علاقه‌مند شده و مروج زبان نوشتاری کردی شد. هیمن سپس به کردستان عراق رفت تا بعد از انقلاب بزرگ اسلامی در بهمن ۱۳۵۷به ایران بازگشت و در ارومیه درگذشت.

 

دوستان گرامی در این پست میتوانید کتاب صوتی و بسیار کمیاب تاریک و روون ماموستا هیمن موکریانی را با کیفیت عالی و لینک مستقیم دانلود بفرمایید.دانلود کتاب صوتی تاریک و روشن هیمن موکریانی.مدت زمان این کتاب صوتی 1ساعت و 30 دقیقه میباشد.

 

 

سایر اطلاعات موزیک :

  • نوع ساز : موسیقی زمینه ایی لایت
  • تهیه کننده : باسط حمه غریب
  • طراح کاور : Best-Kurdish
  • زمان موزیک : 35 دقیقه
3.2/5 - (5 امتیاز)
میانگین حجم : 100 مگابایت قیمت : 5000 تومان تعداد آلبوم ها/پوشه ها : 1 تعداد موزیک ها : 22 مشاهده لینک ها
11 ژانویه 21 بدون دیدگاه فول آلبوم
Subscribe
Notify of
guest
مشخصات شما
آدرس ایمیل
0 دیدگاهها
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات