×

فول آلبوم ماموستا علی مردان (9 ساعت)

فول آلبوم ماموستا علی مردان (9 ساعت)

فول آلبوم ماموستا علی مردان (9 ساعت) با لینک مستقیم

فول آلبوم : فول آلبوم ماموستا علی مردان (9 ساعت)

ژانر (سبک) :

تعداد آلبوم ها : 10 پوشه

حجم کل آرشیو : 500 مگابایت

سال انتشار :

خواننده :

فول آلبوم ماموستا علی مردان (9 ساعت): کاربران گرامی هم اینک در این پست زیبا و نایاب میتوانید فول آلبوم کامل هنرمندهمیشه زنده ماموستا علی مردان را که شامل 10 پوشه با حجم 500 مگابایت میباشد با لینک مستقیم دانلود کنید.

 

زندگینامه ماموستا علی مردان : 

علی مردان (به کردی: عەلی مەردان) (زادهٔ ۱۹۰۴ – درگذشته ۲۴ ژوئیه ۱۹۸۱) یک موسیقی‌دان کرد اهل کرکوک بود.از او به عنوان استاد مقامات یاد می‌شود. مرکز مقامات علی مردان در کرکوک به یاد او ساخته شده است.مردان در دهه ١٩٣٠ فعالیت خود را در بخش کردی رادیو بغداد شروع کرد و مقامات کردی بسیاری در آنجا ضبط نمود.

به عنوان نوازندۀ عود(ساز تخصصی ایشان) ارکستر ملی عراق سفری به مصر داشت و همراه آن ارکستر در جشنوارۀ موسیقی قاهره، به اجرای برنامه پرداخت. پس از آن در کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین برنامه های متعددی اجرا کرد و از این طریق دنیای عرب را با موسیقی کُردی آشنا ساخت.

سال ۱۳۳۹ برای استاد سرشار از افتخار بود، چرا که در همین سال ها جایزۀ نخُست رشته آهنگسازی جشنوارۀ هنری را به خود اختصاص داد. در همین رابطه باید اذعان داشت که اساتید موسیقی کُردی بیش از آنکه در عرصه خوانندگی از وی به عنوان استاد نام ببرند،

معتقدند که او استادی بی بدیل در گسترۀ آهنگسازی بوده است و در این رشته دارای شیوه و سیاق خاص خود و متمایز از دیگران بوده اند، چنانکه از ایشان به عنوان آهنگسازی صاحب سبک یاد می کنند.

علی مردان در سال های پایانی زندگی ، از بیماری تنگی عُروق رنج می بُرد و بر اثر همین بیماری و عارضه ی قلبی در سحرگاه روز 12/4/1360 در بیمارستان ابن النفیس بغداد دیده از جهان فروبست و در زادگاهش شهر (کرکوک) به خاک سپرده شد.یادش گرامی (منبع : ویکیپدیا فارسی)

فول آلبوم ماموستا علی مردان (9 ساعت)

سایر اطلاعات موزیک :

  • نوع ساز : تنبک و کوبه ای / سنتور / سه تار / کمانچه / دیوان وعود / شمشال /
  • تهیه کننده : اختصاصی Best-kurdish
  • طراح کاور : اختصاصی Best-Kurdish
  • زمان موزیک : 9 ساعت
1/5 - (1 امتیاز)
11 ژانویه 22 بدون دیدگاه فول آلبوم
Subscribe
Notify of
guest
مشخصات شما
آدرس ایمیل
0 دیدگاهها
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات