×

دیوان نالی باصدای باسط حمه غریب – 170 دقیقه

دیوان نالی باصدای باسط حمه غریب - 170 دقیقه

دیوان نالی باصدای باسط حمه غریب – 170 دقیقه با لینک مستقیم

ژانر (سبک) : ، 

نام اثر : دیوان نالی باصدای باسط حمه غریب - 170 دقیقه

تعداد آلبوم ها : 1 فایل زیپ

حجم کل آرشیو : 150 مگابایت

سال انتشار :

خواننده :

دیوان نالی باصدای باسط حمه غریب – 170 دقیقه : نالی بابان (۱۷۹۵–۱۸۵۵) با نام کامل ملا خدر شاویسی میکایلی شاعر کرد و بنیان‌گذار مکتب شعری بابان است. وی در قریه خاک و خول در شهرزور به دنیا آمد و پس از مطالعه قرآن و صرف و نحو در شهرزور، به قصد تحصیل علم به مهاباد، سنندج و حلبچه رفت.

 

 

وی در روستای خاک و خول در نزدیکی سلیمانیه به دنیا آمده‌است. پس از حمله ترکان عثمانی به سلیمانیه و پایان دادن به حکومت بابانها نالی از سلیمانیه به شام می‌رود و از آنجا قصیده‌ای بلند همچون نامه برای سالم شاعر کرد اهل سلیمانیه می‌فرستد و از او احوال شهر و دیارش را جویا می‌شود. سالم هم در قصیده‌ای جواب او را می‌دهد. این دو قصیده از نمونه‌های ماندگار مکاتبه در ادبیات کردی هستند.

 

نالی در ادبیات کردی به غزلهای عاشقانه اش شناخته شده‌است. نقش وی از آن نظر در تاریخ ادبیات کردی برجسته است که از اولین کسانی بود که به گویش سورانی شعر سرود و پس از وی شعرای بسیاری چون کردی، سالم (شاعر) و حاجی قادر کویی، محوی، وفایی، ناری (شاعر)، حریقی و ماموستا قانع به شعر سورانی روی آوردند. (ویکی پدیا)

 

 

کاربران گرامی بعد ازپرداخت میتوانید دیوان بسیار زیبا و وزین حضرت نالی را بصورت صوتی در یک فایل زیپ قرار داده شده دانلود نمایید.این کتاب صوتی بسیار زیبا با صدای دلنشین استاد باسط حمه غریب خوانده شده است.کل این کتاب صوتی 170 دقیقه با کیفیت عالی آماده دانلود شما عزیزان میباشد.

 

دیوان نالی باصدای باسط حمه غریب – 170 دقیقه

 

 

سایر اطلاعات موزیک :

  • نوع ساز : موزیک پس زمینه لایت
  • تهیه کننده : اختصاصی Best-kurdish
  • طراح کاور : Best-Kurdish
  • زمان موزیک : 170 دقیقه
2.5/5 - (11 امتیاز)
میانگین حجم : 150 مگابایت قیمت : 10000 تومان تعداد آلبوم ها/پوشه ها : 1 مشاهده لینک ها
13 ژانویه 21 بدون دیدگاه فول آلبوم
Subscribe
Notify of
guest
مشخصات شما
آدرس ایمیل
0 دیدگاهها
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات