×

دیوان صوتی وفایی – 100 دقیقه

دیوان صوتی وفایی - 100 دقیقه

دیوان صوتی وفایی – 100 دقیقه با لینک مستقیم

ژانر (سبک) : ، 

نام اثر : دیوان صوتی وفایی - 100 دقیقه

تعداد آلبوم ها : 1 فایل زیپ

حجم کل آرشیو : 100 مگابایت

سال انتشار :

خواننده :

دیوان صوتی وفایی – 100 دقیقه :

میرزا عبدالرحیم سابلاغی، مشهور به وفایی (زادهٔ ۱۸۴۴ – درگذشتهٔ ۱۹۰۲) (به کردی: وەفایی) فرزند ملاغفور، فرزند نصرالله، از طایفهٔ ملاجامی، شاعر کلاسیک کرد اهل مهاباد است. عمدهٔ شهرت وی به‌واسطهٔ غزل‌های پرشور کُردی‌اش است.

زندگی‌نامه وفایی:

حاج عبدالرحیم، فرزند ملاغفور فرزند نصرالله، به سال ۱۲۶۴ قمری (حدود ۱۲۲۳ خورشیدی، برابر با ۱۸۴۴ میلادی) در شهر مهاباد به دنیا آمده و همان‌جا به مکتب رفته و پس از فراگیری مقدمات در مدرسهٔ مسجد جامع سرخ مهاباد به تحصیل ادامه داد؛ و از محضر استادان آن حوزه علمیه، اجازه گرفته‌است. وفایی انسانی صوفی‌مشرب، متقی، خوشخو، متواضع و مردم‌دوست بوده و به طبیعت و گل و گلزار و دشت و کوه به‌شدت عشق می‌ورزیده‌است.علاوه بر فارسی، عربی و ترکی نیز می‌دانسته، ولی بیشتر به زبان کردی شعر گفته‌است. در مهاباد به شغل مکتب‌داری مشغول بوده و راه امرار معاش وی از این طریق بوده‌است.وفایی در سن ۲۰سالگی به عزم سفر استانبول از مهاباد بیرون می‌رود، اما پس از رسیدن به نهریه و ملاقات با شیخ عبیدالله شمزینان از ادامه سفر منصرف شده همان‌جا می‌ماند و به طریقه نقشبندیه تمسک می‌کند و یک سال بعد از آن‌که مرشدش از سفر حجاز برمی‌گردد، به شهر مهاباد مراجعت می‌نماید و تأهل اختیار می‌کند. وفایی در دوران عمر خود دو بار به حج مشرف شده‌است. وی از مریدان شیخ عبیدالله نهری به‌شمار می‌آمد و اشعار بسیاری هم که در مدح او سروده‌است شاهد بر این مدعاست.از جمله عالمان عصر وفایی در کردستان می توان به مولانا احمد نودشی ، ملا علی قزلجه، مولوی کرد و …. اشاره کرد.سفر دوم که همراهانی چون مرحوم شیخ سعید برزنجی، حاجی توفیق بیگ (پیرمرد) و سید احمد خانقاه کرکوکی داشته در راه مراجعت وفایی به سال ۱۳۱۸ قمری (حدود ۱۲۸۱ خورشیدی، برابر با ۱۹۰۲ میلادی) بدرود حیات گفت و در همان‌جا در خاک عربستان به خاک سپرده شد. آنگونه که نوشته‌اند، روان‌شاد پیرمرد یکی از کسانی بوده که در تدفین وفایی شرکت و حضور داشته‌است.

 

وفایی به زبان‌های کردی، فارسی و عربی شعر سروده و عمدهٔ اشعار وی در قالب غزل هستند. او در سرودن غزل بسیار تحت تأثیر نالی، بوده‌است و بسیاری از مفاهیم شعر وی را به کار برده‌است. اشعار وفایی را بسیاری از خوانندگان کرد در کارهای خود استفاده کرده‌اند، از این جمله می‌توان محمد ماملی، حسن زیرک، سید علی اصغر کردستانی، مظهر خالقی، عدنان کریم و بهجت یحیی را نام برد.(ویکیپدیا فارسی)

 

 

همراهان گرامی در این پست زیبا و نایاب میتوانید دیوان ماموستا وفایی سابلاغی(میرزا عبدالرحیم سابلاغی) رادانلود کنید.این دیوان زیبا و بی نظیر شامل 100 دقیقه بصورت صوتی با بالاترین کیفیت میباشد.حجم کل این آرشیو حدود 100 مگابایت میباشد.کل این دیوان زیبا و نایاب نیز بصورت یکجا در یک فایل زیپ قرار داده شده است.امیدواریم که مد نظر شما کاربران و همراهان همیشگی قرار گیرد.

 

 

 

سایر اطلاعات موزیک :

  • نوع ساز : موزیک پس زمینه لایت
  • تهیه کننده : اختصاصی Best-kurdish
  • طراح کاور : Best-Kurdish
  • زمان موزیک : 100 دقیقه
4/5 - (5 امتیاز)
13 ژانویه 21 4 دیدگاه فول آلبوم
Subscribe
Notify of
guest
مشخصات شما
آدرس ایمیل
4 دیدگاهها
Oldest
Newest بیشترین آرا
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
شهلا
شهلا
سپتامبر 14, 2021 11:16 ق.ظ

سلام.کاش قسمتیکتان دا انیا به عنوتن تست.

شهلا
شهلا
سپتامبر 14, 2021 1:43 ب.ظ
پاسخ به  Poshtiban

بله دوروس افرموون..اشیا ثبت ناوم اکرد..فکرم کرد دوای پرداخت فعال اویت..خوشحال بووم له دیتن ام سایتتانه..دستان خوش