×

تمام آهنگهای عطا خان سعید منصور

تمام آهنگهای عطا خان سعید منصور،عطا خان باشماق،عکس عطاالله خان سعید منصور باشماق

تمام آهنگهای عطا خان سعید منصور با لینک مستقیم

فول آلبوم : عطا الله خان سعید منصور

ژانر (سبک) :

تعداد آلبوم ها : 1 فایل زیپ

حجم کل آرشیو : 80 مگابایت

سال انتشار :

خواننده :

تمام آهنگهای عطا خان سعید منصور :دوستان و کاربران گرامی در این پست تمام آهنگهای هنرمند عطاخان سعید منصور(عطا خان باشماق) را آماده کرده ایم که شامل 16 آهنگ در قالب 1 ساعت بصورت صوتی میباشند.این مجموعه آهنگ عطا الله خان سعید منصور بسیار نایاب میباشد.امیدواریم مورد پسندتان قرارگیرد.

 

عەتاخانی سەعید مەنسور (عەتاخانی باشماق) :

عطاخان سعید منصور در سال 1296 هجری شمسی در روستای باشماخ چشم به جهان گشود و همانجا بزرگ شد و زندگی مشترک را آغازنمود. عطاخان تاششم ابتدائی درس خواند. آنموقع در مدرسه تازه تاسیس شده روستا تحصیل میکرد و مدام برای کسب دیگر علوم به حجره های ( کلاس درس دینی )فقه ها رفت وآمد میکرد.عطاخان روحی سرشار از آزادی را در خود پرورش داده وبه همین دلیل خانه اش مامن مهمانان وبزرگان منطقه بود. عطاخان باهمین طرز فکربه میان اقشارمردم رفته و با آنهادیدار داشته که میتوان ازمیان آنها به شادروان شکرالله بابان اشاره کرد که در آنموقع سرپرست مرکز هنری جوانان وابسته به وزارت فرهنگ وهنربود.ثمره این دیدارها آشنائی با استودیوهای رادیو سنندج وبعد کرمانشاه و تهران رابدنبال داشت.رادیوهای مذکور با پخش صدای دل نشین ودل انگیزو اصیل وپرسوز و گداز عطاخان ؛ منطقه تیله‌کۆی سقزرنگ وبوی دیگر بخشیدن.به این ترتیب صدای عطاخان از پستوها و اتاقهای تو در توی زادگاهش یعنی باشماخ به تمام نقاط کردستان منتقل و منتشرشد.درسال 1337 هجری شمسی مستقیما با قسمت کردی رادیو تهران شروع بکار کرد و فعالیت خود را آغازنمود.عطاخان باکمک گروه موسیقی رادیوتهران و با هنرنمایی استاد چیره دست مجتبی میرزاده و همکارانش توانست جمعاً 16آهنگ اصیل و فلکلورضبط کند. تعدادی ازآهنگها عبارت بودند از: شیرین دامه‌چۆ ؛ باوانم باوانم ؛ سۆیبه‌باڵابه‌رز ؛ عه‌مرم سه‌ێزاده ؛ توخوافاتم تۆوازبێنه ؛ خاڵوی رێبوار ؛ ئای له‌دوورله‌دوور ؛ غه‌ریب مه‌ڕۆ ؛ دووده‌ستم ببڕن به‌لیمۆته‌وه ؛ ئه‌وکچه‌ره‌شتاڵه ؛ که‌ومل باوانم ؛کانیه‌که‌ی به‌رماڵ ؛ گه‌ردن زه‌رد ؛ گیان گیان ؛ باوانم ؛سه‌وزه‌ سه‌وزه‌ و…….
اشعار و سروده آهنگهای عطاخان سعید منصور فلکلور و شعر شاعران کرد بوده که البته تعدادی را نیز خودسروده است. زبان آهنگهای عطاخان اردلانی بوده که ریشه تیله‌کۆی دارد.این هنرمند بزرگ تیله‌کۆی سقز سوز و آواز منطقه هه ورامانات راکه پر از راز و نیاز و شکوه و شکایت درونی ( اهورامزداست )یعنی هۆره‌را به زیبائی دانسته و ادا کرده است.آخرین اثرعطاخان سعید منصور ضبط چند آهنگ با استاد موسیقی رسول میرزاپور بوده که درسن 55 سالگی در زادگاهش باشماخ انجام گرفته است.عطاخان مثل سایر هنرمندان کردستان درونش پر از آهنگ دلنواز و سوزناک و عشق به خاک و موطنش بود که میخواست به صورت کلام آهنگین درآورده وعرضه کند اما دریغا مرگ فرصت این خدمت والا را به او نداد و بیماری درسال1360 هجری شمسی گریبان او را گرفت و قلب بزرگ او را که سرشار از عشق و هنر و مردم دوستی بود از طپییدن انداخت و برای همیشه درآغوش خاک زادگاهش و روستای خود باشماخ آرامیدن گرفت.(بیوگرافی توسط حسن امینی نویسنده سقزی)

سایر اطلاعات موزیک :

  • نوازندگان : مجتبی میرزاده
  • تهیه کننده : اختصاصی Best-kurdish
  • طراح کاور : Best-Kurdish
  • زمان موزیک : 1 ساعت
4.1/5 - (14 امتیاز)
05 آوریل 21 1 دیدگاه فول آلبوم
Subscribe
Notify of
guest
مشخصات شما
آدرس ایمیل
1 دیدگاه
Oldest
Newest بیشترین آرا
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
اسعد بیگلری
اسعد بیگلری
فوریه 3, 2023 7:43 ب.ظ

مرحوم عطا خان سعید منصور ، اسطوره بی بدیل موسیقی کردی بود.