×

دانلود فول آلبوم عزیز شاهرخ – 8 آلبوم

دانلود فول آلبوم عزیز شاهرخ - 8 آلبوم

دانلود فول آلبوم عزیز شاهرخ – 8 آلبوم با لینک مستقیم

فول آلبوم : عزیز شاهرخ

ژانر (سبک) : ، 

تعداد آلبوم ها : 8 آلبوم

حجم کل آرشیو : 400 مگابایت

سال انتشار :

خواننده :

دانلود فول آلبوم عزیز شاهرخ – 8 آلبوم : در این پست میتوانید فول آلبوم هنرمند بزرگ ماموستا عزیز شاهرخ را که شامل 8 آلبوم و 64 تراک میباشد بصورت یکجا در یک فایل زیپ دانلود بفرمایید.کل آلبوم ها بصورت کامل و آهنگ ها با کیفیت عالی جمع آوری شده اند.

————–

بیوگرافی ماموستا عزیز شاهرخ

عزیز شاهرخ در سال ۱۳۱۷ شمسی در محلهٔ «قه‌بران» که امروزه جزو خیابان وفایی در شهر مهاباد است دیده به جهان گشود. پدرش «عبدالله» و پدربزرگش اهل پژ در کردستان عراق بودند. پدربزرگش در جوانی به کردستان ایران آمد و در یکی از روستاهای منطقهٔ مَنگور ماندگار شد و با دختری ازایل منگور ازدواج نمود. مادرش «آمنه» اهل «نهری» کردستان ترکیه بود که در جنگ بین‌الملل اول همراه برادرش آوارهٔ ایران شده‌بود و پدر و مادر و خانواده‌اش را روس‌ها کشته‌بودند.

عزیز شاهرخ تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در سال ۱۳۳۹ شمسی در شهر مهاباد به پایان رساند و برای ورود به مرکز تربیت معلم به ارومیه رفت. در سال ۱۳۴۰ شمسی با عنوان معلم شروع به کار کرد. در سال ۱۳۴۲ شمسی از سوی ساواک بازداشت شد و در سال ۱۳۴۵ شمسی از زندان رهایی یافت، ولی به ۱۰ سال محرومیت اجتماعی محکوم شد. در آذرماه ۱۳۴۵ با دختری مهابادی به نام «کبری غوثیه» وصلت نمود که حاصل آن پنج فرزند دختر بوده‌است.پدر و برادر بزرگتر وی نیز به خواندن علاقه داشتند. عزیز شاهرخ با شنیدن آثار استادانی چون سیدعلی‌اصغر کردستانی و کاویس به آواز علاقه‌مند شد. او هیچ‌گاه به صورت حضوری در خدمت استادی درس آواز نگرفت اما با تمرین از روی صفحات ضبط شده گرامافون، آواز را از اساتیدی نظیر محمد صالح دیلان، طاهر توفیق و حسن جزراوی فرا گرفت.در سال ۱۳۳۶ برای نخستین بار صدای شاهرخ از رادیو مهاباد به گوش همگان رسید.حرفه اصلی او معلمی بود اما علاوه بر آن به شعر هم می‌پرداخت تا آنجا که برای آوازهایش ترانه‌هایی می‌سرود. همچنین به آهنگسازی روی برخی ترانه‌ها می‌پرداخت که ماحصل آن تصنیف‌هایی مثل از تنهایی، تو دریایی، شورش ناامیدی، ده‌ت به رستم، آسمان شین (آبی) بود.از وی به عنوان یکی از مشاهیر کرد در تیر ماه ۱۳۹۸ در کنگره جهانی مشاهیر کرد تجلیل و تقدیر شد. به وی نشان شهروند طلایی اعطا شد.(منبع ویکیپدیا)

(دانلود فول آلبوم عزیز شاهرخ – 8 آلبوم)

 

سایر اطلاعات موزیک :

  • نوع ساز : ویولن/گیتار/سنتور/کمانچه/سه تار/...
  • نوازندگان : مجتبی میرزاده/کامکارها/جلیل عندلیبی/عرفان میرانی/سعید فرجپوری...
  • تهیه کننده : اختصاصی Best-kurdish
  • طراح کاور : Best-Kurdish
  • زمان موزیک : 320 دقیقه
3.5/5 - (10 امتیاز)
14 ژانویه 21 بدون دیدگاه فول آلبوم
Subscribe
Notify of
guest
مشخصات شما
آدرس ایمیل
0 دیدگاهها
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات